Adršpašské skály v minulosti trápily návaly návštěvníků a častý kolaps dopravy. Docházelo tím i k ničení přírody. Nový rezervační systém má za cíl těmto situacím zabránit. Díky tomu, že si návštěvníci budou moci zakoupit online vstupenku i online parkovné na určitý den a hodinu, očekáváme nejen rozmělnění návštěvnosti do celého dne, ale i zmírnění dopravní zátěže. Od 1. dubna bude pro návštěvníky, kteří si zakoupí parkovné online, k dispozici jedno ze tří parkovišť na místě.
„Nový rezervační systém uleví návštěvnosti v nejvytíženějších hodinách, díky tomu si návštěvníci výlet více užijí a bude to mít příznivý dopad i na místní přírodu,“ říká Kateřina Menšíková, koordinátorka cestovního ruchu v Technických službách Adršpach.
Návštěvníci si na nových webových stránkách koupí online vstupenku a pokud budou chtít, tak i online parkovací místo. Na webových stránkách bude během nákupu možné zvolit datum a čas návštěvy skal. Každá online vstupenka i parkovné budou obsahovat speciální QR kód, jak pro snadnou kontrolu ve skalním městě, tak i pro otevření vjezdové brány parkoviště pro řidiče. Platba bude bezpečná přes online platební bránu. S online nákupem vstupenky i parkovného návštěvník zároveň ušetří.
Stávající prodej na místě zůstane zachován. Hrozí ale dlouhé čekání ve frontě. Počet vstupenek na určitou hodinu bude omezen, a může se tak stát, že budou vstupenky na danou hodinu či den už vyprodané. Návštěvníci bez online vstupenek tak budou muset počkat několik hodin nebo přijet do Adršpašských skal až další den. Pro nákup online parkovného bude vyčleněno jedno z parkovišť na místě, a zájemcům je tak doporučeno si v případě volné kapacity parkoviště zakoupit parkovné online.
Nové webové stránky pod doménou adrspasskeskaly.cz, které se spustí na začátku dubna, se zaměří také na osvětu v ochraně přírody. Stránky budou návštěvníky zároveň motivovat, aby při cestě do Adršpašských skal využili alternativních forem dopravy a dorazili na místo vlakem, autobusem nebo na kole. Díky tomu očekáváme i menší výskyt kolapsům v dopravě.
V těchto dnech začíná mezinárodní informační kampaň, která se zaměřuje na tři zásadní témata. První téma informuje o tom, že se od 1. dubna spustí online prodej vstupenek do Adršpašských skal a online parkovného. Druhé téma se věnuje ochraně přírody. Třetí téma se zaměřuje na možnosti dopravy do Adršpachu a podporuje využití alternativních forem dopravy, jako je vlak, autobus nebo kolo – na novém webu budou k dispozici přehledné cyklotrasy. Mezinárodní kampaň připravují Technické služby Adršpach ve čtyřech jazycích – češtině, angličtině, němčině a polštině.
Kateřina Menšíková, Koordinátorka cestovního ruchu, TS Adršpach s.r.o.