KLADSKÉ POMEZÍ SLAVÍ 25 LET!
Před 25 lety se zrodila myšlenka k založení organizace,
která bude propagovat okolí Náchoda jako turistický cíl. Byl to revoluční
počin, protože v České republice tehdy bylo jen několik takových
organizací, dnes jich je téměř padesát.
Odborně se nazývají organizace destinačního managementu a
mezi jejich hlavní cíle patří marketing a komunikace, spolupráce s národními
institucemi, tvorba produktů cestovního ruchu či prohlubování spolupráce
soukromého a veřejného sektoru. Právě poslední zmiňované je jedním
z hlavních principů fungování organizace Kladské pomezí, která sdružuje
42 členů.
Letem světem:
- V letech 2000–2005 se organizace podílela především na komplexní
tvorbě a značení cyklostezek celého regionu.
- Od roku 2005 se stále více orientuje na marketingové aktivity,
spolupráci s aktéry cestovního ruchu a usiluje o soustavné zkvalitňování služeb.
- Každoročně zajišťuje provoz cyklobusů a úpravu lyžařských
běžeckých tratí.
- Díky evropským dotacím se Kladské pomezí stalo investorem při
výstavbě tří rozhleden – Čáp, Na Signálu a Žernov.
- Je nositelem značky Regionální produkt Kladské pomezí. Výrobky
jsou oceňovány s ohledem na původ surovin, podíl ruční práce i
ekologii.
- Pyšní se nabídkou zajímavých produktů cestovního ruchu. Toulavý
baťoh je bezmála deset let stálicí v nabídce turistických možností pro
rodiny s dětmi. Festival zážitků je projekt, který nabízí zážitkové akce
jako program pro týdenní pobyt a podporuje spolupráci mezi českými a polskými
turistickými cíli. Další produkty představují region prostřednictvím českých
velikánů, kteří zde prožili své dětství. Jsou to Karel, Josef a Helena Čapkovi
a Božena Němcová.
Co chystáme
v jubilejním roce?
Letní turistické noviny, dostanou po 13 letech nový kabát.
Pro podnikatele připravujeme podporu v podobě kampaně „I my tvoříme příběh
Kladského pomezí“, pro členy z veřejného sektoru bude vytvořena
individuální on-line kampaň. Stěžejními tématy letní sezóny budou vojenské
pevnosti, ale také osobnost Boženy Němcové. Hlavním motivem vizuálního stylu
a marketingové komunikace se stane vodní nádrž Rozkoš, jako jeden
z nejvýraznějších krajinných prvků celého regionu, s přesahem na téma
vody obecně (řeky, lázně).
Postřehy našich členů, přínosy spolupráce i přání
k výročí zveřejníme ve speciální „narozeninové“ sekci našeho webu
www.kladskepomezi.cz. Těšit se můžete také na postupné představení našich
nejvýznamnějších aktivit, a ke konci roku oslavy uzavřeme soutěží
o zajímavé ceny.