Podzimní setkání informačních center Kladského pomezí: inspirace, spolupráce a novinky na rok 2025

Zástupci informačních center Kladského pomezí se v úterý 12. listopadu 2024 sešli na tradičním podzimním jednání, aby společně zhodnotili sezónu 2024 a podělili se o plány na nadcházející rok. Setkání se uskutečnilo v Červeném Kostelci v prostorech společnosti EMEDIS s.r.o., kde se, mimo jiné, vyrábí bylinné čaje a směsi a bylinné sirupy Camellus, které se pyšní označením Regionální produkt Kladského pomezí Prvním bodem programu byla prohlídka zdejších výrobních prostor. Lenka Fišerová a Pavlína Procházková provedly účastníky místní výrobou a představily filozofii jejich značky. Po úvodním slovu přivítal všechny zúčastněné starosta Červeného Kostelce, pan Tomáš Prouza, a představil městské projekty, které čekají na realizaci v roce 2025. Ohlédnutí za sezónou 2024 v Kladském pomezí

Projekty, jako je například Čapek nebo Toulavý baťoh, přinesly nové možnosti v rámci propagace regionu. Zajímavým milníkem bylo zapojení Památníku Karla Čapka ve Strži, čímž projekt získal národní rozměr. V rámci projektu Toulavý baťoh letos úspěšně proběhly online soutěže, které budou v roce 2025 ještě rozšířeny. Novinkou je i přechod bulletinu Kladského pomezí na novou platformu, která umožňuje aktuální sdílení pozvánek na kulturní akce. V rámci projektu Kladské pomezí Na vlně byla spuštěna aplikace SmartGuide, vznikla nová sekce webu, probíhá aktualizace fotobanky a vznik nových promo videí. 

V současné době probíhají ve spolupráci s informačními centry v jednotlivých městech workshopy s certifikovanými regionálními výrobci, které jsou finančně podpořeny dotací Královéhradeckého kraje. Součástí je i placená kampaň zaměřená na podporu a zviditelnění regionálních výrobků.  Novinky pro nadcházející sezónu
V roce 2025 čeká Toulavý baťoh redesign maskota a aktualizace atraktivit. Ve spolupráci s informačními centry se rovněž chystá dvouletá mapa a rozšíření polské jazykové verze materiálů. Dalším velkým lákadlem bude Květinový festival v Minieurolandu, který bude zaměřený na českou kulturu a jsou v plánu prezentační dny. Připravuje se také nový image materiál Kladského pomezí.  Rozvoj a aktivity jednotlivých městech
Zástupci infocenter se podělili své plány, mezi které patří například rozšíření kulturních akcí, příprava nových propagačních materiálů a různých projektů. 

Setkání opět prokázalo důležitost spolupráce a sdílení nápadů mezi informačními centry v regionu. Těšíme se na další sezonu, která s sebou přináší nové příležitosti pro rozvoj turismu i podporu místních produktů.


Zápis z jednání IC