BRANKA o.p.s. - naše projekty
Aktuální projekty:
INTERREG V-A Česká republika - Polsko 2014 - 2020
FESTIVAL ZÁŽITKŮ
Název projektu: Festival zážitků
Název programu: Interreg V-A Česká republika Polsko
Prioritní osa 2 Rozvoj potenciálu přírodních a kulturních zdrojů pro podporu zaměstnanosti
Aktivita: 1 Zachování a obnova kulturních a přírodních atraktivit, směřujících k jejich využití pro udržitelný rozvoj společného příhraničí
Podaktivita: Realizace opatření směřujících k vyššímu zapojení kulturních či přírodních atraktivit do udržitelného cestovního ruchu
Aktivita: 2 Podpora využití nehmotného kulturního dědictví - Rozvoj a obnova místních folklorních tradic a dalších forem místního nebo regionálního nehmotného kulturního dědictví za podmínky jejich využití s cílem zvýšení turistického ruchu v příhraničí.
Hlavní partner: Branka, o.p.s.
Další partneři: Powiat Kłodzki, Urząd Miasta Kłodzko, Urząd Miejski w Świdnicy
Termín realizace : 10/2017 – 09/2020
Číslo projektu: CZ.11.2.45/0.0/0.0/15_003/0000288
Hlavní cíle
· zvýšení turistického ruchu v česko-kladském pomezí
· prodloužení počtu přenocování
· zpřístupnění kulturního odkazu regionu
· vytvoření partnerství uvnitř regionu mezi aktéry cestovního ruchu
· prohloubení česko-polské spolupráce
Při tvorbě produktu jsme reflektovali trendy cestovního ruchu, potřeby destinace vycházející ze současné marketingové strategie regionu Kladské pomezí. Jedná se o projekt, jehož hlavním cílem bude strhnout pozornost médií a návštěvníků v době letní turistické sezony a nabídnout během omezené doby co nejvíce různorodých zážitků souvisejících s kulturním odkazem regionu.
Hlavní tematické osy jsou:
· významné osobnosti
· vojenská historie
· tradice
Výstupy projektu:
Zážitkový program - Na různých turisticky zajímavých místech dojde k vytvoření zážitkového programu. Na české a polské straně se tedy bude konat Festival zážitků celkem na deseti místech v daném roce po dobu tří let. Každá ze zapojených atraktivit připraví zážitkový program na jednu sezonu, který bude opakovat v pravidelný den v týdnu po dobu letních prázdnin.
Web - vícejazyčný web bude představovat jednotlivá témata a zážitková místa. Součástí webových stránek bude i propagační film ze zážitkových programů
Propagační tiskoviny - zhotovení propagačního katalogu „Festival zážitků“ – průvodce po zážitcích na sezonu, jazyková mutace Čj,Pj,Nj,Aj
Školení - dvoudenní školení před každou turistickou sezonou a konáním Festivalu zážitků po dobu tří let pro české i polské aktéry
Grafický manuál - jednotný vizuální styl se bude promítat do všech výstupů projektu jako jsou tiskoviny, web, naučná stezka, quest, soutěž apod.
Výzkum, šetření - zajištění šetření návštěvnosti a získání zpětné vazby bude zaměřeno na návštěvníky a také na subjekty cestovního ruchu
Návštěvnická karta - vytvoření návštěvnické kartičky v jednoduchém formátu vizitky. Při nasbírání požadovaného počtu razítek dostane návštěvník malou odměnu
Naučná stezka - vznik tří tematických naučných stezek, které budou návštěvníky pomocí QR kódů na tabulkách informovat o kulturním dědictví regionu
Quest - návštěvníci budou zábavnou formou hádanek provedeni pro objektech kulturního dědictví společného česko-polského regionu
Otevírání a zavírání sezony – veřejná kulturně – sportovní akce pořádaná na české i polské straně regionu
Marketingová kampaň - na české i polské straně bude probíhat on-line marketing a reklama v rádiu
BLÍŽE K PŘÍRODĚ, BLÍŽE KE KULTUŘE
Název projektu: Blíže k přírodě, blíže ke kultuře
Termín realizace: 11/2016 -10/2017
Číslo projektu: CZ.11.2.45/0.0/0.0/16_008/0000458
Výstupy:
Venkovní výstava velkoformátových
fotografií
Společný Česko – polský projekt Blíže
k přírodě, blíže ke kultuře Vám chce prostřednictvím výstavy fotografií
představit atraktivity Kladského pomezí a Země Kladské bez rozdílu, na jaké
straně hranice leží.
Pro letošní léto si destinační společnost Branka, o.p.s.
připravila, pro místní i návštěvníky regionu , zajímavou venkovní výstavu
fotografií z celého Kladského pomezí i Země Kladské na polské straně
hranice. Vernisáž výstavy se bude konat 19. dubna v Náchodě, kde bude
výstava na Masarykově náměstí před kostelem svatého Vavřince umístěna cca 14
dní. Následně bude putovat po polské straně hranice. Do české republiky a to
přímo do hlavního města Prahy na náměstí Republiky se vrátí začátkem srpna,
následně bude k vidění v Adršpachu a Ratibořicích. Výstava bude
obsahovat na čtyři desítky poutavých fotografií z regionu a jejím cílem je
představit atraktivity Kladského pomezí bez rozdílu, na jaké straně hranice
leží.
„Rádi bychom, alespoň
pomyslně touto výstavou připomněli již 20 let trvání Branky, o.p.s. a zároveň
představili region Kladské pomezí, který má v rámci cestovního ruchu rozhodně
co nabídnout,“ řekl předseda správní rady Branky, o.p.s. Zdeněk Špringr.
Tisková zpráva ZDE.
Výstavu čítající na čtyřicet
fotografií můžete navštívit v níže uvedených místech a termínech:
Náchod 19.4. - 5.5.2017
Opole 17.5. – 31.5.2017
Chorzów 2.6. – 4.6.2017
Lodź 21.6. – 2.7.2017
Poznań 12.7 - 2.8.2017
Praha 3.8. - 12.8.2017
Adršpach 13.8. –
7.9.2017
Ratibořice 8.9. –
11.10.2017
Wroclaw 13.10. – 31.10.
2017
Regionální tisková konference
V Náchodě, který bude první zastávkou výstavy, proběhne při
jejím otevření 19. dubna 2017 tisková konference, na níž se představí
provozovatelé turistických atraktivit z obou stran příhraničí, a to zejména se
zaměřením na novou nabídku.
Veletrhy cestovního ruchu
Společná polsko-česká turistická nabídka kladského
příhraničí bude prezentována na společném polsko-českém stánku na veletrzích
cestovního ruchu v polských městech Opole (Międzynarodowe Targi Turystyki
"W Stronę Słońca" - květen 2017) a Chorzów ("Atrakcje
Regionów" Targi Turystyki Weekendowej - červen 2017).
Marketingové aktivity
V rámci marketingových aktivit bude polským partnerem
vydána brožura tématicky sledující
výstavu Blíže k přírodě, blíže ke kultuře. Na české straně bude realizována
informační kampaň v rádiu, tiskovinách a na webu. Budou pořízeny také
informační roll-upy.
Výstava vznikla
v rámci Česko - polského projektu Blíže k přírodě, blíže ke kultuře.
ČAPEK
Název projektu: Čapek
Realizátor:
Branka, o.p.s.
Partneři: Královéhradecký kraj, obce a města: Malé Svatoňovice,
Hronov, Úpice, Žernov, Vrchlabí, Žacléř, Hradec Králové, Špindlerův Mlýn
Termín
realizace : 08/2017 – 06/2018
Cíl: Zpřístupnění kulturního dědictví, zvýšení
návštěvnosti turistické oblasti, kraje, celé ČR, zvýšení socio-ekonomické
výtěžnosti regionu
Dílčí cíle:
- Nabídnout cestování
s čapkovskou tématikou a zpřístupnit zábavnou formou široké
veřejnosti odkaz Karla Čapka a jeho sourozenců
- Představit Karla Čapka
jako jednoho z nejvýraznějších představitelů období vzniku 1. republiky a použit
toto téma jako motiv k návštěvě
Královéhradeckého kraje, celé České republiky.
Výstupy projektu:
V rámci projektu vznikne tiskovina - mapa, která bude prostřednictvím
příběhů přibližovat jednotlivá místa pobytu rodiny Čapkovy
v Královéhradeckém kraji. Tiskovina bude ve dvou jazykových mutacích ČJ a
AJ.
Webové stránky budou zprostředkovávat zajímavé informace ze
života slavných sourozenců a budou lákat k návštěvě jednotlivých míst a budou
soustřeďovat informace o akcích zabývajících se čapkovskou tematikou. Web bude
vytvořen v českém a anglickém jazyce.
Součástí projektu je marketingová kampaň a vznikne také
nabídka turistických produktů.
Realizované projekty:
KLADSKÉ POMEZÍ - MÍSTO PRO NÁŠ PŘÍBĚH
Název projektu: Kladské pomezí - místo pro náš příběh
Termín realizace: 9/2014 - 7/2015
Číslo projektu: CZ.1.13/3.2.00/37.01345 (Regionální operační program)
Výstupy:
Image materiál
V nákladu 50 000 ks byl vydán začátkem roku dlouho připravovaný materiál, který slouží
k reprezentaci regionu. Ucelený reprezentativní materiál na kvalitním papíře formou katalogu pro
celou oblast. Na vydání spolupracovali informační centra. Jazykové mutace AJ, NJ, PJ, ČJ.
Tématické letáky
Celkem 5 druhů informačních skládaček v českém a polském jazyce. Témata: kulturní a přírodní
památky, aktivní turistika, výlety s dětmi a nejvýznamnější akce regionu. Celkem 5 x 20 000 ks
v českém jazyce a 5 000 ks v polském jazyce.
Fotobanka
Hlavním účelem vytvoření fotobanky byl dostatek fotografií pro tvorbu propagačních materiálů
Branky, o.p.s. a možnost navázat spolupráci s městy a obcemi regionu Kladské pomezí v rámci
poskytování fotografií do městských a obecních publikací.
Mapový podklad
Zakoupení mapového podkladu pro oblast Kladského pomezí za účelem použití do propagačních
materiálů nejen destinačního managementu, ale i možnost užívání pro obce a města Kladského
pomezí. Důvodem je zlepšit osvětu o destinaci, její rozloze, nabídce a zlepšit spolupráci mezi obcemi,
městy a destinačním managementem.
Sympozium
V závěru projektu bylo usořádáno sympozium na téma „Dějiny Kladska“. V rámci akce byla uspořádána
pro účastníky poznávací cesta. Účelem konference bylo zvýšit povědomí o historii území Kladského
pomezí a o vzniku názvu pro tuto destinaci, který má své kořeny právě v historii. Obsah byl
zaměřen na dějinné souvislosti území, ochrany kulturního a přírodního dědictví. Více informací o sympoziu a annotace přednášek naleznete ZDE.
Propagační stany, bannery, vlajky
Propagační stany pomohou propagovat značku Kladské pomezí na tradičních akcích. Bude
podpořena spolupráce s obcemi a organizátory kulturních akcí. Prezentace byla doplněna bannery a
vlajkami.
Marketingová strategie včetně marketingového plánu
Marketingová strategie řeší jaké marketingové aktivity v období do roku 2020 jsou
nejvhodnější pro rozvoj cestovního ruchu v regionu, udává směr dalšího vývoje. Marketingový
plán obsahuje podrobně zpracované jednotlivé aktivity. Marketingová strategie ke stažení ZDE.
MÍSTA PLNÁ ROZHLEDŮ V EUROREGIONU GLACENSIS
Název projektu: MÍSTA PLNÁ ROZHLEDŮ V EUROREGIONU GLACENSIS
Termín realizace: 7/2013 -5/2015
Číslo projektu: CZ.3.22/2.2.00/13.0379 (Operační program přeshraniční spolupráce)
Výstupy: o projektu Místa plná rozhledů v Euroregionu Glacensis
S TOULAVÝM BAŤOHEM DO KLADSKÉHO POMEZÍ
Název projektu: S toulavým baťohem do Kladského pomezí
Termín realizace: 9/2013 - 8/2014
Číslo projektu: CZ.3.22/3.3.02./13.03697 (Operační program přeshraniční spolupráce)
Výstupy: o projektu S Toulavým baťohem do Kladského pomezí
47 VÝLETŮ ZA POZNÁNÍM KLADSKÉHO POMEZÍ
Název projektu: 47 výletů za poznáním Kladského pomezí
Výstupy: 2011 - Projekt "47 výletů za poznáním Kladského pomezí"
48 VÝLETŮ ZA POZNÁNÍM KLADSKÉHO POMEZÍ
Název projektu: 48 výletů za poznáním Kladského pomezí
Výstupy: 2009 - Projekt "48 výletů za poznáním Kladského pomezí"
KLADSKÉ POMEZÍ - KRAJINA PŘÍBĚHŮ
Název projektu: Kladské pomezí - krajina příběhů
Termín realizace: 5/2010 -3/2013
Číslo projektu: CZ.1.13/3.2.00/14.00842 (Regionální operační program)
Výstupy: o projektu Kladské pomezí - Krajina příběhů
Ostatní projekty:
Přehled projektů realizovaných v l. 2010 a 2011 a projektů v přípravě (pro r. 2011/2012)