Letošní turistická sezóna je za námi a ke svému konci se chýlí i celý rok 2021. Pojďme si připomenout, co důležitého se událo v Kladském pomezí.
Bezesporu nejdůležitější událostí prvního pololetí bylo schválení nové marketingové strategie destinace na období 2021-2025. K jejím hlavním myšlenkám a cílům patří propojení značky s nejvýraznějším krajinným prvkem, kterým je vodní nádrž Rozkoš, intenzivnější spolupráce s Polskem či přesah do sousedních regionů. To vše povede k progresivnějšímu marketingu, který by měl turistickou oblast Kladské pomezí dostat do širšího povědomí v celé republice a zároveň oslovit mladší generaci. Před zahájením turistické sezóny a v jejím průběhu jsme realizovali zcela nové podpůrné marketingové aktivity pro ubytovatele a členy Svazu cestovního ruchu Kladské pomezí, abychom napomohli k restartu a oživení cestovního ruchu v naší destinaci. Pro ubytovatele jsme vytvořili mimořádnou nabídku bezplatné roční prezentace v inovovaném on-line katalogu ubytování. Partneři ze soukromého sektoru měli možnost prezentovat své autentické příběhy v rámci kampaně „I my tvoříme příběh Kladského pomezí…“. Vznikla tak velmi zajímavá obsahová série příspěvků, která pomohla k dalšímu zviditelnění regionu. Nové formy on-line kampaní jsme vytvořili a realizovali také pro naše členy z řad měst a obcí. Díky naší spolupráci s nejrůznějšími médii i v letošním roce vzniklo několik zajímavých výstupů. O prázdninách se mohli posluchači Českého rozhlasu zapojit do Velké letní soutěže s pořadem Na cestách s Petrem Voldánem. Na jaře byl v Jestřebích horách natočen další díl cykloturistického pořadu Cyklotoulky, který byl odvysílán v srpnu. Ve spolupráci s Centrálou cestovního ruchu Královéhradeckého kraje a agenturou Czech Tourism vznikla jedna z reportáží pořadu Cyklosalon, která se vydala na cyklovýlet po stopách Boženy Němcové, a dále byla realizována soutěž na rádiu Evropa 2 o pobyt ve Wellness hotelu Rajská zahrada. Hlavním turistickým lákadlem letošního léta v Kladském pomezí byl poslední ročník projektu Festival zážitků. Devět atraktivních míst na české i polské straně hranice v červenci a srpnu ožilo tradicemi našeho regionu. Účastníci se seznámili s regionálními řemesly, místními zvyky nebo tradičními pokrmy a jejich výrobou a mnohé z nich si také osobně vyzkoušeli. Festivalová sezóna byla slavnostně ukončena 18. září bohatým programem v parku Aloise Jiráska v Hronově.