Kladské pomezí logo Kladské pomezí turistická oblast

KLADSKÉ POMEZÍ SLAVÍ 25 LET!

11. 02. 2022

  • KLADSKÉ POMEZÍ SLAVÍ 25 LET!
Před 25 lety se zrodila myšlenka k založení organizace, která bude propagovat okolí Náchoda jako turistický cíl. Byl to revoluční počin, protože v České republice tehdy bylo jen několik takových organizací, dnes jich je téměř padesát.

Odborně se nazývají organizace destinačního managementu a mezi jejich hlavní cíle patří marketing a komunikace, spolupráce s národními institucemi, tvorba produktů cestovního ruchu či prohlubování spolupráce soukromého a veřejného sektoru. Právě poslední zmiňované je jedním z hlavních principů fungování organizace Kladské pomezí, která sdružuje 42 členů.

Letem světem:

  • V letech 2000–2005 se organizace podílela především na komplexní tvorbě a značení cyklostezek celého regionu.
  • Od roku 2005 se stále více orientuje na marketingové aktivity, spolupráci s aktéry cestovního ruchu a usiluje o soustavné zkvalitňování služeb.
  • Každoročně zajišťuje provoz cyklobusů a úpravu lyžařských běžeckých tratí.
  • Díky evropským dotacím se Kladské pomezí stalo investorem při výstavbě tří rozhleden – Čáp, Na Signálu a Žernov.
  • Je nositelem značky Regionální produkt Kladské pomezí. Výrobky jsou oceňovány s ohledem na původ surovin, podíl ruční práce i ekologii.
  • Pyšní se nabídkou zajímavých produktů cestovního ruchu. Toulavý baťoh je bezmála deset let stálicí v nabídce turistických možností pro rodiny s dětmi. Festival zážitků je projekt, který nabízí zážitkové akce jako program pro týdenní pobyt a podporuje spolupráci mezi českými a polskými turistickými cíli. Další produkty představují region prostřednictvím českých velikánů, kteří zde prožili své dětství. Jsou to Karel, Josef a Helena Čapkovi a Božena Němcová. Výročí KP
Co chystáme v jubilejním roce?

Letní turistické noviny, dostanou po 13 letech nový kabát. Pro podnikatele připravujeme podporu v podobě kampaně „I my tvoříme příběh Kladského pomezí“, pro členy z veřejného sektoru bude vytvořena individuální on-line kampaň. Stěžejními tématy letní sezóny budou vojenské pevnosti, ale také osobnost Boženy Němcové. Hlavním motivem vizuálního stylu a marketingové komunikace se stane vodní nádrž Rozkoš, jako jeden z nejvýraznějších krajinných prvků celého regionu, s přesahem na téma vody obecně (řeky, lázně).

Postřehy našich členů, přínosy spolupráce i přání k výročí zveřejníme ve speciální „narozeninové“ sekci našeho webu www.kladskepomezi.cz. Těšit se můžete také na postupné představení našich nejvýznamnějších aktivit, a ke konci roku oslavy uzavřeme soutěží o zajímavé ceny.