Jaký byl minulý rok v Kladském pomezí?
01. 01. 2020
Přelom každého roku je obdobím, které vybízí ke krátkému zastavení se a ohlédnutím za rokem minulým. Jestli se chcete se v kostce dozvědět, co nejdůležitějšího se odehrálo během roku 2019 v organizaci cestovního ruchu, která působí už 22 let v oblasti Kladské pomezí, tak čtěte dále.
Hned v úvodu je třeba uvést, že Branka, o.p.s. se
přejmenovala na Kladské pomezí, o.p.s. Došlo tak ke sjednocení názvu organizace
s názvem regionu, ve kterém působí. Během uplynulého roku jsme prošli také
velmi náročným procesem, který vedl k získání certifikátu Kategorizace
organizací destinačního managementu. Zároveň s tím došlo k novému
vymezení území.
Mezi
naše pravidelné činnosti mimo provozu a propagace cyklobusů, nabídky pro rodiny
s dětmi Toulavý batoh a úpravy lyžařských běžeckých tratí, patří také
turistický produkt Festival zážitků. Ten v roce 2019 nabízel osm různých
zážitků na každý den, které se opakovaly v týdenních cyklech po celou letní
sezonu. Zúčastnilo se ho, dle našich odhadů, téměř 8 tisíc návštěvníků, kteří
se tentokráte seznámili s bohatou vojenskou historií. V červenci
přijelo díky spolupráci s Královéhradeckým krajem do Kladského pomezí
několik polských novinářů a ti navštívili právě také akce Festivalu zážitků.
V polských médiích pak následně vyšlo několik článků o našem regionu.
Čapek
je název turistického produktu, který představuje místa spjatá s pobytem
sourozenců Čapkových v celém Královéhradeckém kraji. Letos v něm přibyla nabídka stravování a
ubytování a díky podpoře partnerů se mohlo pokračovat v započaté
marketingové kampani. Mimo jiné byl natočen jeden díl televizního pořadu
Výleťák právě podle tipů z toho projektu.
V listopadu
se rozšířil počet certifikovaných regionálních produktů – Kladské pomezí o
další dva. Tuto značku, jejímž nositelem je také naše organizace, získalo už 15
výrobců, kteří garantují svůj původ, výrobu přátelskou k životnímu prostředí,
a především svoji jedinečnost.
Věnujeme
se také měření různých indikátorů návštěvnosti a jejich analýze. Z dostupných
údajů o počtu přenocování v hromadných ubytovacích zařízeních z databáze
ČSÚ je zřejmé, že počet přenocování se za posledních pět let téměř
zdvojnásobil. Návštěvnost našich webových prezentací se zvýšila v minulém
roce o 30 % v porovnání s tím předchozím a dosáhla počtu 130 000
návštěv. Toto ovšem není jediným měřítkem úspěchu v rozvoji cestovního
ruchu v destinaci. Především se snažíme dbát na to, aby se jednalo o rozvoj,
který jev souladu s potřebami místních obyvatel a našich partnerů.
V dalším
roce nás čeká společná tvorba strategie destinace Kladské pomezí. Těšit se
můžete na nový projekt představující neotřelým způsobem osobnost Boženy Němcové.
Nezapomeňte, že v tradičním čase letních prázdnin pro vás opět připravíme
řadu zážitků, které budou tentokráte na téma tradice. Vytvářet pro vás pozitivní zážitky je také to,
co je naším hlavním posláním. Vždyť i Karel Čapek tvrdil, že: „Nejdůležitější
na světě nejsou věci ale okamžiky.“
Přeji vám tedy do nového roku co nejvíce krásných zážitků.
Děkuji všem našim členům, partnerům, příznivcům, spolupracovníkům a přátelům za jejich přízeň a podporu bez níž by realizace všech našich činností nebyla možná.
Markéta Venclová, prosinec 2019