Pracovníci informačních center Kladského pomezí se sešli v Malých lázních Běloves
12. 11. 2021
V úterý 9. listopadu proběhlo v prostorech informačního centra v Malých lázních Běloves tradiční podzimní setkání pracovníků informačních center našeho regionu se zástupci destinační společnosti Kladské pomezí. Zhodnocena byla uplynulá turistická sezóna a představeny byly plány na následující rok.
Pozvání přijala také náchodská místostarostka Pavla
Maršíková, která všechny přítomné přivítala a poděkovala za práci v uplynulé
sezóně. Zástupci informačních center zhodnotili letošní návštěvnost a
představili novinky ze svých domovských měst a obcí. V některých informačních
centrech došlo k poklesu návštěvnosti oproti „necovidovým“ rokům, ale v jiných
se naopak zvedla nebo má stále stoupající tendenci. V Malých lázních se
návštěvníky snaží nalákat prostřednictvím zajímavých akcí, které zde pravidelně
pořádají. Nové publikace letos vydali v Novém Městě nad Metují a ve Rtyni
v Podkrkonoší. V Hronově otevřeli „Stezku psa Voříška“ a v Malých
Svatoňovicích připravili novou hru „Vejšlap na Žaltman“ v souvislosti s nově
otevřenou rozhlednou. V Jaroměři kladně hodnotí zapojení do sezónních výletních
soutěží s ČT Déčko a s Toulavým baťohem, které jsou zaměřeny na rodiny s dětmi.
Někteří z přítomných také pozitivně zhodnotili prodej certifikovaných
regionálních produktů ve svých informačních centrech.
Markéta Venclová a Lenka Lembejová informovaly o činnostech
organizace Kladské pomezí. Zhodnotily soutěž s Toulavým baťohem, která
zaznamenala stejný úspěch jako v letech předchozích, letošní provoz
cyklobusů, kde došlo k mírnému nárůstu počtu přepravených osob, i poslední
ročník Festivalu zážitků. Na tento projekt by se mělo navázat v příštím roce
v podobě zprostředkování souhrnné nabídky zážitkových akcích v našem regionu.
Dále letos došlo k inovaci katalogu ubytování a jeho převedení z tištěné
do online podoby. Realizovány byly nové marketingové kampaně pro členy z řad
samospráv i pro partnery ze soukromého sektoru. Propagovány byly také projekty
zaměřené na osobnosti Kladského pomezí „BOŽENA“ a „ČAPEK“. Kampaně budou pokračovat
i v roce 2022, v případě tiskoviny BOŽENA dojde k dotisku a
větší propagaci v souvislosti s výročím úmrtí spisovatelky. Stěžejním
momentem roku 2021 bylo schválení Strategie rozvoje cestovního ruchu destinace
na období 2021/25. V následujícím roce budou její hlavní výstupy, mezi které
patří nové logo a nová komunikační kampaň, uvedeny do praxe.
Na setkání byl jako host pozván také pan Jan Hocek, který představil
svůj projekt VIA CZECHIA a nabídl zástupcům infocenter různé formy spolupráce. Nechyběla
ani ukázka výrobků jednoho z certifikovaných regionálních výrobců
Kladského pomezí. Tentokrát dorazila paní Terézie Kalinayová, která prezentovala
své folklorní panenky, tzv. Malenky a látkové panenky, vyráběné s použitím
tradičních technik a materiálů, pexeso a malovánky tradičních textilních
řemesel, ale také plecháčky, kafáčky a nejrůznější doplňky, jak jinak než
inspirované tradicemi, historií a folklorními motivy.
Na závěr setkání došlo k distribuci zimních
turistických novin Kladského pomezí.